Dávno tomu, kdy zastupitelé obce odhlasovali povinnost poskytovat pravidelně aktuální informace o činnosti OÚ. Paní starostka to tehdy brala samozřejmě jako šikanu. Šlo o to, aby se nestávalo, že zastupiteli jeho volič položí otázku např. „Co se to děje v kulturáku? Viděl jsem tam dělníky ve špinavých montérkách, tam se maluje?“ .“Já netuším“, odpoví zastupitel, „starostka se nám se svými plány nesvěřuje.“. Docela trapas a jen proto, že paní starostka nechápe jak pracuje samospráva v obci.
Naštěstí hlasování tehdy prošlo. Zvolila se cesta informování na obecních stránkách. Což považuji za rozumné, protože o tom, co se plánuje v obci za činnosti a zpráva, co se již provedlo jde lehce zpřístupnit všem a nestojí to obec ani papír A4..
Jaká je situace dnes? Po ročním vývoji tohoto informativního systému. Obsah je zkopírován z obecních stránek. (Odkaz na originál naleznete pod názvem měsíce).
Duben 2015 (zde je je ještě vidět pokus o snahu a to správným směrem. Dokonce se začalo i s minulosti)
Činnost zaměstnanců VPP
- vymalování sálu a chodby KD
- vymalování zasedací místnosti , 1 patra a schodiště Obecního úřadu
- příprava pomníku 2 sv. války k provedení kladení věnců
- úklid sněhu, úklid autobusové a železniční zastávky
- úklid odpadu kolem hlavní komunikace
- štípání dřeva
- příprava kovového odpadu na odvoz
- výřez dřevin kolem místních komunikací
- oprava protržené hráze na rybníku vedle Obecního úřadu
- prořez náletových dřevin , vyčištění louky na proti farmy p.Juráně
- příprava na akci “ Pálení čarodějnic“
Probíhající akce na OÚ
- rekonstrukce ZŠ a MŠ – budou probíhat dokončovací práce na terenních úpravách
- základní škola , 4.3.2015 proběhla kontrola čerpání dotací úřadem regionální rady
- smíšená stezka / cyklostezka / – probíhá zpracování projektové dokumentace pro územní rozhodnutí a stavební povolení
- probíhá jednání s vlastníky dotčených pozemků
- rekonstrukce mostu k vlakové zastávce , byla provedena mimořádná prohlídka mostu a byl
- zjištěn havarijní stav , byla podána žádost na úpravu provozu dle zprávy o mimořádné prohlídce,
- jednání proběhne 30.4.2015 , proběhla předběžná jednání s projektanty , připravuje se výzva na zpracování projektové dokumentace
- územní plán obce , 9.4.2015 proběhlo veřejné projednání k návrhu územního plánu
- / ČOV / rozšíření a intentenzifikace , z důvodu čerpání dotace z Ministerstva zemědělství byla zrušena smlouva s dodavatelem a vypsáno nové výběrové řízení ,
- 14.4.2015 proběhla prohlídka staveniště
- 11.5.2015 proběhne otevírání obálek s nabídkami
- proběhla oprava protržené hráze rybníka u obecního úřadu
- bude provedena oprava výtluků na místních komunikacích firmou Kareta s.r.o. Bruntál ve dnech
20-24.4.2015
Činnost OÚ
- 1 dubna proběhl audit na obci
- byla podána žádost na pracovníky VPP na období od 5/2015 na 6 pracovníků
- byla podepsána smlouva s energií pod kontrolou
- 30.4.2015 proběhne schůzka ohledně retardérů v Tylově
- podána žádost na úpravu dopravní obslužnosti firmou Ariva Morava
- 21.4.2015 jednání mikroregionu Slezská Harta na OÚ Lomnice
- 24.4.2014 proběhlo 5. zastupitelstvo obce
- 28.4.2015 jednání mikroregionu Rýmařovsko na OÚ Lomnice
Kulturní akce proběhlé
- 13.2.2015 – Obecní ples
- 14.2.2015 – Masopust
- 26.3.2015 – zájezd seniorů do pivovaru
- 30.4.2015 – akce “ Pálení čarodějnic “ a stavění májky
- 30.4.2015 – akce sázení vánočních stromků vedle obecního úřadu
Květen 2015. (Zde to ještě šlo, ztratila se informace o VPP, ale budiž)
Z činnosti Jednotky sboru dobrovolných hasičů Lomnice.
Dne 6.5.2015 ve 13.00 hod proběhne kontrola akceschopnosti jednotky v rozsahu:
- organizační připravenosti sil a prostředků
- technické připravenosti prostředů
- odborné připravenosti prostředků
Kulturní akce
Dne 1.5.2015 proběhl tradiční pochod na Sovinec s názvem “ Po stopách našich předků“.Účast byla velká , v Jiříkově bylo vydáno 113 gulášů.
Dne 7.5.2015 proběhl pietní akt kladení věnců.
Činnost Obecního úřadu
- podána Veřejnoprávní smlouva nahrazující územní rozhodnutí na MÚ Břidličná- odbor výstavby na I. etapu Smíšené stezky-Lomnice
- podepsány smlouvy s šesti novými zaměstnanci nastupujícími na VPP
- 5.5.2015 proběhlo jednání v ČSOB Opava ohledně přefinancování závazku
- 6.5.2015 proběhlo jednání s firmou Experia ohledně bezpečnostních a evakuačních tabulek na Obecím úřadě a Kulturním domě
- 7.5.2015 proběhla prohlídka toku Lomnického potoku pracovníky Povodí Odry
- 11.5.2015 “ Rozšíření a intenzifikace ČOV “ / proběhl výběr uchazečů – otevírání obálek /
- probíhá vyúčtování dotace za LBT za sezonu 2014/2015
- příprava žádosti na dotaci na LBT na sezonu 2015/2016
- proběhlo předání Povodňového plánu obce Lomnice / odkaz na webových stránkách obce/
- vyhlášeno konkurzní řízení na ředitele školy
- proběhlo závěrečné šetření pro schválení Lesního hospodářského plánu
- objednán zahradní domek k multifunkčnímu hřišti
- zpracován a vyvěšen závěrečný účet obce
- sepsána objednávka na dopravní značení mostu k vlakové zastávce a omezení rychlosti v Tylově
Červen 2015 (Zde se toho dělo zase méně, nicméně přibyly fotky)
Činnost OÚ
- schválen projekt “ Rozšíření separace odpadů na Rýmařovsku “ finanční podíl pro obec Lomnice je 10% z celkových nákladů, z tohoto projektu bude pořízeno 20 kompostérů , 2 velkoobjemové kontejnery, a 25 nádob na separovaný odpad
- byla nainstalovaná opona v kulturním domě, viz. fotky
- na základě podnětu občana a doporučení komise životního prostředí byly pokáceny dva stromy – převislé jasany v parčíku u pomníku 1. světové války. Stromy byly vyhnilé a hrozilo bezprostřední ohrožení občanů, viz. fotky. Bude provedena náhradní parková výsadba.
- dne 17.6.2015 podepsána smlouva s firmou Metal MB s.r.o. na zhotovení stavby „Rozšíření a intenzifikace ČOV Lomnice“
- dne 30.6.2015 předáno staveniště firmě Metal MB s.r.o. na zhotovení stavby „Rozšíření a intenzifikace ČOV Lomnice“
Červenec 2015 (To se toho už moc nedělo, ale fotek spousty)
Činnost OÚ
- podána žádost na dotaci na provoz Lyžařských běžeckých tratí na sezonu 2015/2016
- pokračuje práce na projektu“Smíšená stezka Lomnice-I.etapa“ / jednání s občany ohledně pozemků , kácení stromů /
- dle projektové dokumentace – nebylo dětské hřiště odvodněno a byl nevhodně zvolený materiál na povrch dopadových ploch
- probíhá odvodnění pozemku a výměna povrchu za vhodný kamínek místo mulčovací kůry (viz. fotky)
Srpen 2015 (Asi doba dovolených, nic moc se nedělo)
- dne 30.7.2015 výbor SFDI schválil žádost naší obce na dotaci „Smíšená stezka Lomnice – Etapa I.
Náklady 6.915.000,-Kč, limitní příspěvek 85%, tj. 4.512.000,-Kč. - oprava laviček na fotbalovém hřišti (viz. fotky)
Září 2015 (Joj? Nebo, že by teď celoměsíční dovolená?)
- oprava chodníku na hřbitově (viz. fotky)
Říjen 2015 (Už bez fotek a jen VPP)
- úklid veřejných prostranství a hřbitova
- rozvoz kontejnerů na tříděný odpad na sběrná místa
- zábradlí ke kostelu a hřbitovu
Listopad 2015 (Paní starostka i pan místostarosta se asi odstěhovali)
- úklid pasek v obecních lesích
- nátěr starých kontejnerů na tříděný odpad
- příprava zázemí pro ČOV u bytovek (dřevěný domek)
- příprava výzdoby na rozsvěcení vánočních stromů
Prosinec 2015 ( nemá ani odkaz nedělo se vůbec nic )
Jen namátkou, v říjnu nebylo na úřadě co dělat, jak je vidět ze zprávy o činnosti OÚ. Jen pracovníci VPP uklízeli veřejná prostranství, hřbitov. Také se rozvezly kontejnery na tříděný odpad. A něco se dělo se zábradlím ke kostelu, netuším co.
Tzn. že cesťák paní starostky by měl obsahovat jen nějaké kontroly a nic víc. Ale když do něj nakoukneme zde, tak vidíme třikrát za sebou Bruntál na nákupy, výlet do Ostravy a další výlety do Břidličné…
Pokud mám hodnotit vývoj zpracování informací o činnostech OÚ. Tak to jde jednoznačně „zu grunt“, nebo-li „od desíti k pěti“.
Místo zlepšování, či udržení alespoň základní kvality, směr přesně opačný.
Čekal jsem, během roku, kdy se tam objeví nějaká informace plánovaného charakteru. Třeba: V červenci budeme opravovat chodník na hřbitově, plánujeme to svépomocí, za materiál zaplatíme asi tolik a za služby asi tolik…Investici schváliti zastupitelé tehdy a tehdy…
Současná kvalita informací se dá hodnotit jako zcela nevyhovující. To jest opětovné porušení usnesení zastupitelstva. Co na to kontrolní výbor? Zeptejme se předsedy KV pana zastupitele Šebesty.
Jo a nějak nemůžu najít akci čištění kanalizace firmou WOMBAT, vy ano? Asi se na to mělo rychle zapomenout…