Informace pro všechny

Stala se mi taková zajímavá věc. Pro aktivní občany existuje portál Informace pro všechny. Zkusil jsem tam zadat požadavek na informaci, ale nějak jim to nezafungovalo. 🙂 To nevadí, požadavek jsem poslal pro jistotu standardní cestou. Ale co jsem přitom zjistil? 

Problém portálu byl, že automat poslal požadavek do jiné Lomnice. Tak jsem požádal o stornování žádosti na portálu a poslal jsem jej přes podatelnu standardní cestou.

Nicméně poučení či postřeh z této příhody. Všimněte si kvalitní práce úředníků v Lomnici u Sokolova. Okamžitě na druhý den jsem dostal odpověď, že jde patrně o omyl. (Což se mi u nás nikdy nestalo, rekord je 15 dní po.) Protože storno nějak nedopadlo a nedostali ode mne odpověď, tak mi pro jistotu poslali novou odpověď, ve které jsem dostal i odpověď na dotaz i když věděli, že jde o omyl (podle PSČ). A to vše do týdne! Světe div se!

Takhle si představuji úředníka, který pracuje podle zákona a kodexu. Ale u nás to takhle nefunguje, naše úřednice asi nezná své povinnosti anebo zná, ale je někým manipulována.

Vidíte, že jinde to normálně funguje, pro cizího prohledali své účetnictví, aby vyhověli přání, ale u nás se jedná o šikanu.