I když kraj už několikrát starostce Šomodíkové vysvětlil jak má postupovat. Dokonce ji odkázal na hlavní zásady správního řádu. Přesto všechno pokračuje ve stejné linii dále.
Požádal jsem o jednoduchou informaci, co se letos fakturovalo (v lednu a únoru). Nepožadoval jsem žádné skenované kopie.
Odpověď:
Směšnost průhledné obstrukce je jasná. Nejenom, že nemá právní nárok na tuto úhradu. Ale ještě 80 haléřů neoprávněně zaokrouhlila na 1 Kč, což je skoro 20% předražení oproti ceníku, přitom převádět z účtu můžu i haléře, takže nebyl důvod.
No nic, zase stížnost:
Nesouhlasím s požadováním úhrady za informace a zároveň upozorňuji na opakovanou nezákonnou snahu zpoplatnit informace a oddálit okamžik předání informace. Nepožadoval jsem žádné skeny. Jde o jednoduchý výstup z účetnictví třeba do pdf. Záležitost několika vteřin. Vnímám váš postup jako obstrukci úřadu a opakované účelové porušování správního řádu. Podle § 6 SŘ Správní orgán vyřizuje věci bez zbytečných průtahů a postupuje tak, aby nikomu nevznikaly zbytečné náklady, a aby dotčené osoby co možná nejméně zatěžoval. Váš postup je zcela v nesouladu s § 4 SŘ Veřejná správa je službou veřejnosti. Každý, kdo plní úkoly vyplývající z působnosti správního orgánu, má povinnost se k dotčeným osobám chovat zdvořile a podle možností jim vycházet vstříc.
Ach jo. Naprosto průhledná snaha znechutit další žádosti o informaci. Starostka by měla naúčtovat i 0,0001 haléřů za čtyři dílky toaletního papíru, jelikož už z toho musí mít střevní potíže.
Když se nad tím zamyslím, tak mě fascinuje a překvapuje, kolik úsilí dokáže vyvinout tento zvláštní člověk, jen proto, aby nevyhověl. Kde bychom asi byli, kdyby tolik úsilí věnovala pozitivním věcem. Přitom je v úřadě dobrovolně a je tam od toho, aby primárně občanům vyhověla, zvlášť když jí to nařizuje zákon. Bere peníze za to, aby sloužila, budovala, podporovala, poskytovala, vyřizovala a zařizovala. Ale opak je pravdou.